Usein kysyttyjä kysymyksiä TechSoupista

Mikä TechSoup?

Mitä TechSoup Suomi tekee?
Miksi TechSoup on olemassa?
Ketkä ovat kelpoisia saamaan ohjelmistolahjoituksia?
Koitin rekisteröityä, mutta järjestelmän mukaan meillä on jo TechSoup-tili
En saanut vahvistussähköpostia täytettyäni rekisteröitymislomakkeen
Miten ohjelmistolahjoituksia voi hakea?
En ymmärrä, mitä mikäkin maksaa
Maksoin tuotteet, mutta en saanut niitä käyttööni
Tilasin väärän tuotteen
Maksaako palvelu?

Mitä TechSoup Suomi tekee?

TechSoup Suomi on Allianssi ry:n palvelu kaikille suomalaisille järjestöille ja säätiöille. Me välitämme ohjelmistolahjoituksia luotettavilta yrityksiltä voittoa tavoittelemattomille järjestöille, säätiöille, kirkoille ja kirjastoille. TechSoup Suomi on osa TechSoupin globaalia verkostoa ja se toimii jokaisessa maassa paikallisen organisaation kanssa. Suomessa TechSoupin kumppani on Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssi ry.

Miksi TechSoup on olemassa?

Meidän tavoitteemme on tarjota kansalaisjärjestöille ja säätiöille mahdollisuus laadukkaisiin IT-työkaluihin  budjetista riippumatta. Pyrimme tähän tavoitteeseen toimimalla linkkinä lahjoituksia tarjoavien yritysten ja ohjelmistoja tarvitsevien järjestöjen välillä. Toimintamme on voittoa tavoittelematonta.

Ketkä ovat kelpoisia saamaan ohjelmistolahjoituksia?

Ohjelmistolahjoituksia voivat hakea kaikki rekisteröityneet yhdistykset ja säätiöt. Lahjoituksia tarjoavilla yrityksillä on toisistaan poikkeavia kelpoisuusvaatimuksia, jotka koskevat toiminnan tarkoitusta tai budjettia. Löydät yrityskohtaiset kelpoisuusvaatimukset listattuna täältä.

Rekisteröityminen

Koitin rekisteröityä, mutta järjestelmän mukaan meillä on jo TechSoup-tili

Jokaisella organisaatiolla voi olla vain yksi TechSoup-tili. Päällekkäisistä rekisteröitymisistä yleensä jää voimaan aiempi. Jos organisaatiollanne on jo TechSoup-tili, suosittelemme ensimmäisenä selvittämään järjestönne sisällä, kenellä tunnukset on. Mikäli tilin luonutta ihmistä ei löydy, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

En saanut vahvistussähköpostia täytettyäni rekisteröitymislomakkeen

Sinun tulisi saada meiltä vahvistusviesti sen jälkeen, kun olet täyttänyt ja lähettänyt rekisteröitymislomakkeen. Vahvistusviestissä on linkki, jonka avulla pääset luomaan salasanan käyttäjätilillenne. Jos et saa tätä viestiä, ota yhteys asiakaspalveluumme, jotta voimme luoda teille väliaikaisen salasanan ensimmäistä kirjautumista varten.

Ohjelmistolahjoitukset ja hallinnolliset maksut

Miten ohjelmistolahjoituksia voi hakea?

Ensimmäinen askel on täyttää rekisteröitymislomake sivuillamme. Käsittelemme hakemuksen 15 työpäivän kuluessa, minkä jälkeen lähetämme hyväksyntäsähköpostin. Rekisteröityminen on maksutonta.

Rekisteröityneet organisaatiot voivat tilata Adoben, Amazon Web Servicesin, Asanan, Autodeskin, Bitdefenderin, Boxin, CleverReachin, Microsoftin, O&O Softwaren, Symantecin, Tableaun ja Zoomin lisenssejä suoraan sivuiltamme kohdasta Tilaa tuotteita. Lisätietoja tilausprosessista saat sivulta Tilaa näin.

Google järjestöille -ohjelmaa ei tilata sivuiltamme, vaan sen saa käyttöönsä Googlen sivuilta. TechSoupiin rekisteröityneet järjestöt ja säätiöt voivat luoda sivuillamme vahvistuskoodeja, joilla ohjelman saa maksutta käyttöönsä Googlen sivuilla. Lisätietoja löydät täältä.

Microsoft Office 365 for nonprofits -pilvipalvelun organisaatio saa käyttöönsä aloittamalla maksuttoman kokeilujakson Microsoftin sivuilla. Kokeilujakson aikana TechSoup tekee vielä toisen, automaattisen kelpoisuustarkastuksen. Hyväksytyt järjestöt ja säätiöt voivat kokeilujakson päätyttyä jatkaa palvelun käyttöä nonprofit-hinnoilla. TechSoup ei veloita palvelusta mitään, mutta versiosta riippuen Microsoft saattaa veloittaa kuukausittaisen maksun. Lisätiedot palvelusta löydät täältä. Samalta sivulta voit myös aloittaa kokeilujakson.

En ymmärrä, mitä mikäkin maksaa

Rekisteröityminen TechSoupiin on maksutonta. Jokaisesta meidän sivuiltamme tilatusta tuotteesta veloitetaan hallinnollinen maksu, jonka näet kunkin tuotteen tuotesivulta. Maksu on lisenssikohtainen ja kertaluonteinen. Osa lisensseistä ei umpeudu koskaan, osa on voimassa vuoden. Löydät tiedon lisenssin voimassoloajasta kunkin tuotteen tuotesivulta.

Maksoin tuotteet, mutta en saanut niitä käyttööni

Vapautamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Laskulla maksaessa tähän voi mennä muutama työpäivä, joten et saa heti tietoa tuotteiden noutamisesta, sillä tilausta ei ole vapautettu. PayPal-maksut vapautetaan noin vuorokauden kuluessa. Saatte sähköpostiin vahvistuksen, kun tilauksenne on vapautettu ja tuotteet noudettavissa.

Tilasin väärän tuotteen

Tilattuja ja maksettuja tuotteita ei voi vaihtaa eikä palauttaa. Tarkista siis huolellisesti kassalla, että olet tilannut oikeat tuotteet. Maksamattoman tilauksen voi peruuttaa ilmoittamalla asiakaspalveluumme. Poikkeuksen tähän tekee Microsoftin lahjoitusohjelma, jonka tuotteet voi palauttaa 60 päivän sisällä ostosta. Palautus onnistuu vain, jos mitään samalla kertaa tilatuista tuotteista ei ole ladattu.

Maksaako palvelu?

TechSoup Suomen sivuille rekisteröityminen on maksutonta eikä velvoita mihinkään. Lisenssien hankkiminen kauttamme on hyvin edullista tai jopa maksutonta. Verkkosivuiltamme saatavista lisensseistä perimme pienen hallinnollisen maksun, joiden avulla Allianssi pyörittää TechSoup Suomen toimintaa. Hallinnollinen maksu on joitakin prosentteja lisenssin ohjevähittäishinnasta. Yritysten ohjelmista ei muuten aiheudu kuluja järjestöllesi.

Huom! TechSoup Suomen kautta on mahdollista saada pääsy Adoben, Asanan sekä Zoomin alennusohjelmiin, joissa maksat alennushinnan kyseiselle yritykselle. 

Google järjestöille -ohjelma on täysin maksuton, ja Microsoft Office 365 -pilvipalvelun hinnoittelusta voit lukea lisää yllä olevan "Miten ohjelmistolahjoituksia voi hakea?" -kohdasta. 

Toimintamme on voittoa tavoittelematonta.


Jäikö sinulle kysyttävää?


Ota yhteyttä TechSoup Suomen koordinaattoriin:
Riikka Helminen, Allianssi ry.

techsoup@techsoup.fi
Löydät meidät myös Facebookista!