Yleisimpiä pulmia ja ratkaisuja

Törmäsitkö TechSoupin palveluun, tuotteisiin tai prosesseihin liittyviin haasteisiin? Tälle sivulle on kerätty vastauksia yleisimpiin ongelmiin. Etkö löydä vastausta? Ota meihin yhteyttä!

Rekisteröityminen

Koitin rekisteröityä, mutta järjestelmän mukaan meillä on jo TechSoup-tili

Jokaisella organisaatiolla voi olla vain yksi TechSoup-tili. Päällekkäisistä rekisteröitymisistä yleensä jää voimaan aiempi. Jos organisaatiollanne on jo TechSoup-tili, suosittelemme ensimmäisenä selvittämään järjestönne sisällä, kenellä tunnukset on. Mikäli tilin luonutta ihmistä ei löydy, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

En saanut vahvistussähköpostia täytettyäni rekisteröitymislomakkeen

Sinun tulisi saada meiltä vahvistusviesti sen jälkeen, kun olet täyttänyt ja lähettänyt rekisteröitymislomakkeen. Vahvistusviestissä on linkki, jonka avulla pääset luomaan salasanan käyttäjätilillenne. Jos et saa tätä viestiä, ota yhteys asiakaspalveluumme, jotta voimme luoda teille väliaikaisen salasanan ensimmäistä kirjautumista varten.

Hallinnolliset maksut ja tilaaminen

En ymmärrä, mitä mikäkin maksaa
Rekisteröityminen TechSoupiin on maksutonta. Jokaisesta meidän sivuiltamme tilatusta tuotteesta veloitetaan hallinnollinen maksu, jonka näet kunkin tuotteen tuotesivulta. Maksu on lisenssikohtainen ja kertaluonteinen. Osa lisensseistä ei umpeudu koskaan, osa on voimassa vuoden. Löydät tiedon lisenssin voimassoloajasta kunkin tuotteen tuotesivulta.

Maksoin tuotteet, mutta en saanut niitä käyttööni
Vapautamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Laskulla maksaessa tähän voi mennä muutama työpäivä, joten et saa heti tietoa tuotteiden noutamisesta, sillä tilausta ei ole vapautettu. PayPal-maksut vapautuvat automaattisesti. Saatte sähköpostiin vahvistuksen, kun tilauksenne on vapautettu ja tuotteet noudettavissa.

Tilasin väärän tuotteen
Tilattuja ja maksettuja tuotteita ei voi vaihtaa eikä palauttaa. Tarkista siis huolellisesti kassalla, että olet tilannut oikeat tuotteet. Maksamattoman tilauksen voi peruuttaa ilmoittamalla asiakaspalveluumme. Poikkeuksen tähän tekee Microsoftin lahjoitusohjelma, jonka tuotteet voi palauttaa 60 päivän sisällä ostosta. Palautus onnistuu vain, jos mitään samalla kertaa tilatuista tuotteista ei ole ladattu. Lisätietoja Microsoftin palautuskäytännöistä löydät täältä.

Tuotteet ja palvelut
 

Montako lisenssiä minun tulee tilata?
Tyypillisesti yksi lisenssi vastaa aina yhtä käyttäjää tai tietokonetta, kuten Office 2016 -lisenssien ja Windows-käyttöjärjestelmien kohdalla. Jos siis haluat asentaa tuotteen usealle koneelle, tilaat lisenssejä niin monta kuin tarvitset. Osa tuotteista on tarkoitettu usealle käyttäjälle, mutta näiden lisenssien kohdalla asia on aina mainittu erikseen. Esimerkkinä tällaisesta lisenssistä voidaan käyttää BitDefenderin Internet Security -paketteja, joita voi tilata yhdelle, kolmelle tai viidelle käyttäjälle. Tällöin riittää, että jos haluatte suojata vaikka kolme tietokonetta, tilaatte yhden kolmen käyttäjän paketin.

 

En löydä Office 365 -palvelua TechSoupin sivuilta
Office 365 ei näy TechSoupin tuotevalikossa, koska sitä ei tilata meidän kauttamme. Tämä pilvipohjainen palvelu otetaan käyttöön Microsoftin sivuilla. Heidän sivuiltaan löytyy tietoa myös muista pilvipalveluista, joita Microsoft lahjoittaa nonprofit-toimijoille. TechSoup tekee näihin palveluihin liittyen kelpoisuustarkastukset, joten saadaksesi palvelut käyttöösi, organisaatiollanne tulee olla hyväksytty TechSoup-tili. Lue lisää Office 365 -palvelusta sivuiltamme.

Office 365 -palvelun käyttöönotossa tarvitset TechSoupin vahvistukoodin. Vahvistuskoodin saat kirjautumalla sisään TechSoup-tilillesija menemällä kohtaan Käyttötilini > Vahvistuskoodit. Lisätietoja vahvistuskoodeista löydät täältä.

Haluaisin ottaa Google järjestöille -palvelun käyttööni, mutta en tiedä mistä löydän sen
Google tarjoaa järjestöille maksuttoman Google järjestöille -ohjelman. Saat sen käyttöösi Googlen sivuilta. Tarvitset käyttöönottoa varten vahvistuskoodin TechSoupilta. Lisätietoja vahvistuskoodeista löydät täältä.

Asiakaspalvelu ja tuki

Tarvitsen tukea Office 365 -palvelun käytössä
Office 365 -palveluun liittyvissä kysymyksissä sinua palvelee Microsoftin tuki. Nonprofit-asiakkaat voivat käyttää samoja tukipalveluita kuin yritysasiakkaat. Lisätietoja tukikanavista löydät Microsoftin sivuilta. Voit myös avata tukipyynnön O365-portaalissasi. TechSoupin puoleen voit kääntyä kelpoisuusvaatimuksia ja -tarkastusta koskevissa kysymyksissä vaikkapa Ota yhteyttä -sivumme kautta. 

En tiedä mistä kysyä lisätietoja tai hakea tukea muihin tuotteisiin
Kelpoisuustarkastuksiin, rekisteröitymiseen, TechSoupin valikoimaan, tilaus- ja maksuprosesseihin, vahvistuskoodeihin, viestintäyhteistyöhön ja jaettaviin materiaaleihin liittyen voit ottaa yhteyttä suoraan meihin. Tuotteiden käyttöön liittyen kannattaa kääntyä suoraan lahjoitusohjelmiston tarjonneen yrityksen tuen puoleen.

Adobe
Adobella on sivuillaan laajalti ohjeita ja ratkaisuja tyypillisiin ongelmiin. Jos et löydä vastausta, voit kirjautua sisään Adobe ID:lläsi ja ottaa yhteyden tukeen.
> Adoben tuen sivuille (suomeksi)

Autodesk
Autodesk tarjoaa verkkosivuillaan paljon tietoa tuotteista. Lisäksi heillä on Autodesk Knowledge Network, jossa käyttäjät voivat esittää kysymyksiä ja tarjota vastauksia.
> Autodeskin tuen sivuille (englanniksi)

BitDefender
BitDefenderillä on tarjolla tukea niin foorumin, verkkosivujen kuin sähköposti- ja puhelintuen muodossa (englanniksi). Internet Security -tuotteisiin liittyen löydät lisätietoja Home User -puolelta ja GravityZone-tuotteisiin liittyen Business-puolelta.
> BitDefenderin tuen etusivulle (englanniksi)

Box
Box tarjoaa käyttäjille verkkopalvelun, jossa on tietoa forumin ja blogikirjoitusten muodossa, case-esimerkkejä sekä tuen yhteystiedot.
> Boxin verkkopalveluun (englanniksi)

CleverReach
CleverReachin sivuilta löydät FAQ-sivujen ja muiden tietojen lisäksi mahdollisuuden jättää tukipyynnön.
> CleverReachin tuen etusivulle (englanniksi)

Google
Googlen tukipalvelut toimivat verkossa. Heillä on laaja ohjekeskus, minkä lisäksi he tarjoavat erityisesti Google järjestöille -ohjelmaan liittyen neuvoja ja vastauksia omalla sivullaan
> Google järjestöille -tuen vaihtoehdot (suomeksi)

Microsoft
Microsoft tarjoaa erilaisia vaihtoehtoja tuen hankkimiseen. Jos asiasi koskee Office 365 -palvelua, voit näiden tukikanavien käytön sijaan avata tukipyynnön Office 365 -portaalissasi.
> Microsoftin tuen etusivu (suomeksi)
> Microsoft Suomen asiakaspalvelun yhteystiedot (suomeksi)

Symantec
Symantecin tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä voit kääntyä joko heidän verkkosivujensa tai heidän tarjoamiensa yhteydenottokanavien puoleen. Heidän sivuiltaan löydät puhelintuen tiedot ja voit halutessasi myös avata tukipyynnön.
> Symantecin tukipalveluiden yhteystiedot (englanniksi)
> Norton-tuotetuen sivut (englanniksi)

Tableau
Tableaun verkkosivuilta löydät suoran yhteydenottokaavakkeen sekä asiakaspalvelun sähköpostiosoitteen.
> Tableaun tuen etusivulle (englanniksi)