Autodeskin lahjoitusohjelma ja tekninen UKK

Opi lisää Autodeskin lahjoitusohjelmistosta. Sisältää myös tietoa kelpoisuudesta, Autodeskn tuotelisenssien tilausjaksoista, lataamisesta ja tuotteiden asennuksesta.

Hankkia Autodesk-tuotteita

Kysymyksiä ja vastauksia Autodeskin lahjoitusohjelmasta

Mitkä Autodeskin tuotteet ovat saatavilla lahjoitusohjelman kautta?

Tarkista Autodesk program page täydellinen luettelo käytettävissä olevista tuotteista. Jos tukikelpoinen, organisaatiosi voi vastaanottaa 10 Autodesk-tuotteiden tilauksia tilikauden aikana (1. heinäkuuta - 30. kesäkuuta). Voit pyytää 10 lisämerkintää jokaisen seuraavan tilikauden aikana jatkamaan tuotteiden käyttöä.

Building Design, Infrastructure Design, ja Product Design-paketit sisältävät Windowsiin tai Maciin soveltuvan AutoCADin. Entertainment Creation-ohjelmapaketti ei sisällä AutoCADiä. Muista tarkastaa jokaisen ohjelmistopaketin systeemivaatimukset erikseen ottaaksesi selville sen, soveltuuko tuote Windows, vai Mac OS X-käyttöön.

Voinko anoa muita Autodeskin lisenssejä kuin niitä, jotka on listattu TechSoup Suomi sivustolla?

Kaikki aatteellisille järjestöille suunnatut lajoitustuotteet ovat listattuina täällä: Autodesk Donation Program page.

Jos tarvitset lisenssejä yli kymmenen ensimmäisen TechSoup Suomi kautta täytetyn lisenssin tai jos Autodesk ei tarjoa kiinnostavia tuotteita TechSoup Suomi kautta, voit pyytää niitä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen technologyimpact@autodesk.com. Autodesk tarkistaa hakemuksesi ja ilmoittaa sinulle sähköpostitse, täyttävätkö ne pyynnön.

Tällä hetkellä Autodesk tarjoaa vain tuotetilauksia lahjoituksille. Autodesk ei enää tarjoa pysyviä käyttöoikeuksia. Saat lisätietoja siirtymisestä pysyvistä lisensseistä tilauslisensseihin Autodesk Perpetual License Changes FAQ.

Mitä uusi tilausmalli tarkoittaa olemassa oleville pysyville lisenssin käyttäjille?

Nykyiset käyttäjät voivat jatkaa jatkuvien käyttöoikeuksiensa käyttöä niin kauan kuin he haluavat. Ne, jotka haluavat päivittää ohjelmistoversioihin vuoden 2016 jälkeen, voivat pyytää tilaustarjousta. Tilaukset sisältävät päivityksiä uusimpiin tuotetiedostoihin ja parannuksiin, pilvipaikan säilytystilaan ja Autodeskin kehittyneeseen tuotetukeen.

Jokainen tilaus sisältää yhden vuoden. Tilauskauden päättyessä asiakkaiden on pyydettävä TechSoup Suomi kautta uutta tilausta jatkamaan tuotteiden käyttöä. Lisätietoja siirtymisestä pysyvistä lisensseistä tilauksiin on saatavilla Autodeskilta.

Mitkä ovat lahjoitusohjelman kelpoisuusvaatimukset?

Löydät kelpoisuusvaatimukset tästä: restrictions page.

Voinko saada Autodesk-lahjoituksen, vaikka järjestöni on ostanut Autodeskin tuotteita kuluneen kolmen vuoden aikana?

Et. Jos järjestösi on ostanut Autodeskin tuotteita viimeisen kolmen vuoden kuluessa järjestön täytyy siinä tapauksessa erikseen anoa poikkeuslupaa suoraan Autodeskiltä ennenkuin teet tavallisen lahjoitushakemuksen TechSoup Suomi kautta. Tästä alta löydät ohjeet hakemuksen tekemiseen:

  1. Lähetä sähköposti osoitteeseen technologyimpact@autodesk.com.
  2. Sähköpostin täytyy sisältä seuraavat kohdat:
    1. Järjestösi nimi ja yhteystiedot
    2. Lista Autodeskin tuotteista järjestösi on ostanut viimeisen kolmen vuoden kuluessa
    3. Tuotteeen/tuotteiden kokonaishinta
    4. Hankinta-ajankohta
    5. Tuotteiden hankintapaikka (esimerkiksi Autodesk.com, tai ko jälleenmyyjä)
  3. Jos Autodesk Foundation hyväksyy anomuksen, lähetä se eteenpäin TechSoup Suomi asiakaspalveluun osoitteisiin customerservice@techsoup.org ja donorservice@techsoupglobal.org.
  4. Hae tuotelahjoitusta tavalliseen tapaan TechSoup Suomi Suomen sivun kautta. Tämän linkin kauttaa näet kaikki TechSoup Suomi kautta saatavissa olevat Autodesk-tuotteet: program page.

Huomioi, että Autodeskin hyväksyntä ei automaattisesti oikeuta tuotelahjoituksen saantiin TechSoup Suomi kautta. Edustamasi järjestön täytyy silti täyttää muut lahjoitusohjelman kelpoisuusvaatimukset. Voit lukea lisää täältä: Autodesk program restrictions.

Teknisiä kysymyksiä

Kuinka tiedän täyttääkö tietokoneeni Autodesk-tuotteeen käytön perusvaatimukset?

Voit verrata tietokoneesi ominaisuuksia Autodeskin tuotteiden käyttövaatimuksiin tästä alta löytyvien linkkien avulla:

Löydät käyttöjärjestelmän version ja laitteiston tekniset tiedot Macista valitsemalla About This Mac.

Miten lataan, asennan ja aktivoin Autodesk-tuotteeni?

Alla on TechSoup Suomi liittymisen prosessi; pyytää tuotetta; rekisteröinti Autodeskissa; ja tuotteen lataaminen, asentaminen ja aktivointi.

Rekisteröidy TechSoup Suomi sivustolle

  1. Join TechSoup Suomi, jos et ole jo tehnyt sitä.
  2. TechSoup Suomi käsittelee järjestösi hakemuksen. Vain rekisteröityneet yhdistykset ja säätiöt (ja joiltakin osin myös kirjastot) ovat kelpoisia avaamaan TechSoup Suomi. Jos hyväksyntäviesti, jonka TechSoup Suomi lähettää, sisältäää myös Autodeskin, voit hakea Autodesk-lahjoitusta TechSoup Suomi kautta. Järjestöjen täytyy myös täyttää tietyt vaatimukset, joista voit lukea lisää tästä: program restrictions.

Tee tilaus

  1. Jos järjestösi on kelpoinen hakemaan Autodeskin lahjoitusta, tee hakemus tämän sivun kautta: Autodesk program page.
  2. Sen jälkeen kun olet tehnyt tilauksesi, saat TechSoup Suomi sähköpostitse vahvistuksen, joka sisältää PN-koodin ja linkin, jonka kautta voit aktivoida tuotteesi.

Miten tilausni laajennetaan?

Voit pyytää Autodesk-tuotetta uudelleen TechSoup Suomi kautta vuosittain saadaksesi ylimääräisen yhden vuoden tilauksen. Odota, kunnes alkuperäinen tilauksesi on jäljellä alle 30 päivää ennen kuin pyydät tuotetta uudelleen.

Jos lataus ei suju, mitä voin kokeilla itse?

Kokeile Autodeskin sivuilta löytyviä muita latausmenetelmiä.

Täytyykö minun luoda Autodesk ID - käyttäjätunnus aktivoidakseni tuotteen?

Kyllä. Autodesk ID-käyttäjätunnuksesi on linkkisi Autodeskin tuotelisensseihin ja tilausetuihin. Sinun täytyy rekisteröidä TechSoup Suomi saamasi PIN-koodi, kirjautua sisään Autodesk-tilillesi kohdassa Autodesk Account. Sieltä löydät ladattavan tuotteen, ja muita etuuksia, ja sitä kauttaa saat myös yhteyden Autodeskin asiakaspalveluun. Ohjelmistosi tulee vaatimaan, että kirjaudut sisään käyttäjätunnuksen avulla kun käytät tuotetta ensimmäistä kertaa. Jos sinulla ei ole Autodesk ID- käyttäjätunnusta, ohjelmisto vaatii sinua luomaan sen.

Miksi ohjelmisto kysyy tuotteen sarjanumeroa?

Sen jälkeen, kun olet rekisteröinyt PIN-koodisi, saat Autodeskiltä sähköpostin. Sähköpostissa vahvistetaan se, että tilauskautesi on aloitettu. Autodesk suosittelee, että aloitat tuotteen käytön vasta sen jälkeen, kun vastaanotat säköpostin Autodeskiltä. Kun olet vastaanottanut sähköpostin, tarvitset vain Autodesk ID-käyttäjätunnuksen a salasanan, ja voit käyttää ohjelmistoa millä tahansa tietokoneella. Et tarvitse sarjanumeroa käyttääksesi tuotetta. 

En ole saanut Autodeskiltä sähköpostia, mitä tehdä?

Varmista, että olet käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta sekä Autodesk ID-käyttäjätunnuksen luomisessa, että PIN-koodin rekisteröinnissä. Tarkista myös se, ettei sähköposti ole joutunut roskapostikoriin- tai suodattimeen. Jos sähköpostia ei näistä toimenpiteistä huolimatta kuulu, ota yhteyttä Autodeskiin: technologyimpact@autodesk.com ja liitä mukaan PIN-koodi, jonka sait TechSoup Suomi vahvistussähköpostissa.

Mistä löydän teknistä apua?

Jos sinulla on kysymyksiä, jotka liittyvät tuotteen lataamiseen, asentamiseen tai aktivointiin käy Autodeskin apusivuilla: Support ja Learning.

Autodesk tarjoaa myös muita resursseja:

Jos olet kiinnostunut kursseista tai sertifioinnista voit ottaa yhetyttä lähimpään näitä palveluita tarjoavaan instanssiin: Autodesk Authorized Training Center (ATC®).