Usein kysyttyjä kysymyksiä vahvistuskoodeista

Mikä on vahvistuskoodi?

Vahvistuskoodi tai validointiavain on yksilöllinen koodi, jota henkilö voi käyttää TechSoup Suomen hyväksymän järjestönsä puolesta toimiessaan. Koodilla pääsee käsiksi järjestöille tarkoitettuihin tuotteisiin ja palveluihin. Koodin käyttäminen oikein takaa sen, että palveluja tarjoava taho näkee käyttäjän olevan oikeutettu tuotteisiin ja palveluihin sen ajan, mikä kuhunkin ohjelmaan kuuluu. Vahvistuskoodi näyttää jotakuinkin tältä: 123a4567@MyNGOname

Kuinka saan vahvistuskoodin?

Vahvistuskoodeja voi luoda organisaation TechSoup-tilin haltija. Koodeja voidaan osoittaa käytettäväksi ainoastaan henkilöille, jotka edustavat järjestöä tai toimivat sen puolesta.

Koska vahvistuskoodit erääntyvät 60 päivässä, niitä kannattaa luoda vain tarpeen mukaan. Jos olet organisaatiosi TechSoup-tilin haltija, toimi seuraavasti:

1. Kirjaudu sisään TechSoup-tilillesi.

2. Mene kohtaan Käyttötilini > Vahvistuskoodi.

3. Klikkaa "Lisää vahvistuskoodi".

4. Täytä vahvistuskoodia käyttävän henkilön nimitiedot sekä sähköpostiosoite. Tärkeää! Tämän henkilön tulee olla valtuutettu toimimaan järjestösi puolesta (kuten työntekijä, vapaaehtoinen, hallituksen jäsen tai konsultti, jolla on täysi ymmärrys järjestösi toiminnasta). Älä luo vahvistuskoodia kenellekään, jolla ei ole valtuuksia toimia järjestösi puolesta.

5. Klikkaa Lisää uusi vahvistuskoodi. Uusi vahvistuskoodisi tulee näkyviin.

Jos loit vahvistuskoodin itsellesi, voit kopioida sen ja liittää kohtaan, johon sitä pyydettiin. Jos loit sen jollekulle toiselle, kopioi koodi ja lähetä se tälle henkilölle, jotta hän voi liittää sen tarvittavaan kohtaan.

Jos et ole organisaatiosi TechSoup Suomen -tilinhaltija, sinun tulee ottaa yhteyttä organisaatiosi TechSoup Suomen tilinhaltijaan ja pyytää häntä luomaan sinulle vahvistuskoodi. Koodi luodaan ainoastaan, mikäli olet valtuutettu toimimaan järjestön puolesta.

Mitä teen, kun minulla on vahvistuskoodi?

    Saadakseen käyttöönsä järjestöille tarjolla olevat tuotteet ja palvelut, TechSoup Suomen kanssa työskentelevät yritykset ja jälleenmyyjät pyytävät sinua toimittamaan vahvistuskoodisi todentaaksesi järjestösi kelpoisuuden. Sinun ei tarvitse tehdä muuta, kuin kopioida koodi ja liittää se pyydettyyn kohtaan.

Kuinka usein minun tulee käyttää vahvistuskoodia?

    Tyypillisesti sinun tarvitsee syöttää koodi vain kerran hakiessasi tuotteita tai palveluita. Joka tapauksessa toisinaan jotkin tahot voivat pyytää sinua syöttämään koodin useampaan kertaan prosessin aikana. Voit käyttää samaa koodia eri palveluntarjoajien etuihin niin kauan kuin koodi on voimassa.

Koska koodini erääntyy?
    Jokainen vahvistuskoodi on voimassa 60 päivää. Koodien erääntyminen ei vaikuta jo alkaneisiin hankkimiisi palveluihin. Eli jos käytät koodia saadaksesi jonkin tuotteen tai palvelun, minkä jälkeen koodi erääntyy, tämä ei vaikuta tuotteeseen tai palveluun.

Mitä jos vahvistuskoodi erääntyy ennen kuin ehdin käyttää sen?

    Järjestösi TechSoup Suomen -tilinhaltija voi päivittää erääntyneen vahvistuskoodin.Koodin päivittäminen korvaa olemassa olevan koodin uudella ja asettaa uuden erääntymisajankohdan 60 päivän päähän.


    Jos hallinnoit järjestösi TechSoup Suomen tiliä:

    1. Kirjaudu TechSoup-tilillenne

    2. Mene kohtaan Käyttötilini > Vahvistuskoodi

    3. Etsi erääntynyt vahvistukoodi listalta (koodin yhteydessä on sen henkilön nimi ja sähköpostiosoite, jolle koodi on osoitettu).

    4. Klikkaa Päivitä koodi. Koodi päivitetään automaattisesti.


    Kun koodi on päivitetty, voit kopioida sen kohtaan, johon sitä pyydettiin tai välittää sen henkilölle, joka on pyytänyt koodin päivittämistä sinulta. Jos et ole organisaatiosi TechSoup Suomen -tilinhaltija, ota yhteyttä henkilöön, joka tili hallinnoi ja pyydä häntä päivittämään vahvistuskoodisi.

Montako vahvistuskoodia voin saada?

Kunhan olet valtuutettu toimimaan järjestösi puolesta, voit saada loputtoman määrän vahvistuskoodeja.

Miksi haluaisin uusia vahvistuskoodeja?

TechSoup Suomen tiliä hallinnoiva henkilö voi päivittää erääntyneitä koodeja tai luoda uusia kuten parhaaksi näkee. Tilin hallinnoija voi esimerkiksi luoda uuden koodin (erääntyneen koodin päivittämisen sijaan) mikäli koodia käytetään eri tuotteen tai palvelun hakemiseen.

Voivatko useat ihmiset järjestöstäni saada vahvistuskoodeja?

Kyllä. Vahvistuskoodeja voidaan luoda kaikille, jotka ovat valtuutettuja toimimaan järjestösi puolesta, kun heidän tulee päästä käsiksi tuotteeseen tai palveluun, johon tarvitaan koodia. Koska vahvistuskoodit erääntyvät 60 päivän jälkeen, niitä kannattaa luoda vain tarpeen mukaan.